یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۰۲:۴۸

آخرین سکوی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی بارگیری شد

باشگاه خبری فراساحل: عملیات بارگیری سکوی اقماری ۱۶۴۰ تنی ۱۹B  پارس جنوبی با ظرفیت تولید ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز ترش، ظهر شنبه ۲۳ بهمن در یارد صنعتی خرمشهر انجام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط‌عمومي شركت نفت و گاز پارس، با اتمام بارگیری سکوی ۱۹ B و انجام عملیات حمل آن طی هفته آینده، آخرین سکوی طرح توسعه فاز ۱۹ در اوایل ماه آینده در خلیج فارس نصب خواهد شد. با نصب این سکو ، بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با دو سکوی اصلی ۲۷۵۰ تنی و دو سکوی اقماری ۱۶۴۰ تنی و همچنین اتمام عملیات حفاری ۲۱ حلقه چاه و تست و راه‌اندازی خط لوله ۱۸ اینچی انتقال، تکمیل شده و با توجه به وضعیت مناسب پالایشگاه خشکی، این طرح آماده افتتاح و بهره‌برداری در اسفندماه خواهد بود.

به گفته حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی، این فاز در حال حاضر به طور متوسط ۳۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کند که با بهره‌برداری کامل از این طرح این میزان به ۵۶ میلیون مترمکعب افزایش یافته و همچنین روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد نیز تولید خواهد شد. وی با اشاره به انجام ۱۶۶ میلیون نفر ساعت کار ایمن در کل این طرح، فاز ۱۹ را با وجود تجهیزات و بسته‌های آزمایشگاهی مدرن از پیشرفته‌ترین فازهای پارس جنوبی دانست.



  کد خبر : 3262
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :